Igoumenitsa 12 juli, dag 44

12 juli 2019 - Igoumenítsa, Griekenland

De reactie van Margriet over de tsunami in 2004 klopt. Die hebben we destijds in India gemist. Zo zijn er in de loop der jaren wel meer situaties geweest waar we geluk hebben gehad; een orkaan in Hong Kong, in Mexico reden we langs een vulkaan op uitbarsten, het vliegtuig dat na ons wilde vertrekken van de luchthaven werd door een windhoos op zijn kop gelegd, in India hebben we een avondklok gehad ivm onrusten en schietpartijen rond het hotel. Maar dit is dan wel het hele lijstje van 25 jaar reizen. Het lijstje met alle mooie ervaringen is vele malen langer en veel mooier. En als we thuis waren gebleven hadden we al het mooie gemist en ook in Vught kan van alles gebeuren.

De tsunami heeft ons destijds doen beseffen dat het pas je tijd is als het zover is. Hoe en wat is niet te voorspellen, het credo is dus vooral leef het leven ten volle binnen de gegeven mogelijkheden.

Paul heeft echter wel de moed gehad om de gegeven mogelijkheden flink op te rekken met zijn beslissing er drie maanden tussenuit te gaan. Als compromis naar zijn verantwoordelijkheden zijn het er dan twee geworden.

Mede door alle gekkigheid rond pseudo pensionado’s en het besef dat ons pensioen over 5-6 jaar in zicht komt, doet deze reis ons beseffen dat ook die fase van ons leven een mooie tijd zal worden.

Had ik nu toch onlangs de primeur dat Paul de auto heeft gewassen, nu heeft hij heel conveniënt een autowasserette gevonden. Denk je een wasstraat, doen ze het toch nog grotendeels handmatig. Met drie man sterk zijn ze aan het werk, we voelen ons enigszins opgelaten. Tot ze blij waren met de fooi en zo was er weer balans.

07E62FE7-AF23-439E-9227-721CAB118714

Na de boodschappen en een ticket kopen voor onze overtocht morgen naar Korfoe, snel terug naar Hussie het is warm, de zee roept.

5D551FDE-CE8E-4A13-9530-5DBA245FA40B

We hebben de knoop doorgehakt en een camping gevonden in Oostenrijk. Paul is 41 jaar geleden in Mayrhofen geweest en daar gaan we nu naar toe. Ligt in het Zillertal zodat we mooie wandelingen kunnen maken.

Het is een heerlijke avond met een zacht briesje. De maan schijnt door de bomen.

C8959A5A-99A5-476F-8197-D233FCC3F41C

Morgen naar Korfoe, op bezoek bij Harrie en Lilian.

1. Margriet:
    12 juli 2019
    Oh, wat leuk: Mayrhofen: heb ik ook zoete herinneringen aan. Er loopt n prachtige wandeling-op-hoogte langs allerlei kapelletjes naar Zell am Ziller. Heel veel plezier. Maar eerst naar het mooie Korfu ❣👊🏻😉
  2. Corrine:
    13 juli 2019
    Wat leuk om je blog te lezen (en er een deeltje van uit te maken;). Jullie belevenissen brengen bij ons herinneringen boven van onze reizen door Griekenland :). Geniet van Korfoe en jullie wandelingen in Oostenrijk.
  3. Harry van hees:
    14 juli 2019
    je kan zien dat jullie het echt naar de zin hebben. En echt genieten van de vakantie maar ook van elkaar,.