Venetië - Mayrhofen 18 juli, dag 50

18 juli 2019 - Mayrhofen, Oostenrijk

3.30 Italië tijd zitten we bij de deur in afwachting van de aankomst en klaar om van boord te gaan. Het was een kort nachtje. Rond de klok van 4.00 gaan we van boord en dankzij goed navigeer werk zitten we zo op de tolweg. Helaas gaat er bij de tolpoort iets fout en komt er geen kaartje uit zodat we aan het einde van de tolweg aanvankelijk een bedrag van € 108 op de kassa zien staan. Gelukkig was de man begripvol en hoefde we slechts € 40 te betalen, maar wel een bewijs opsturen van de boot ter voorkoming van een naheffing.

Rond 7.00-7.30 rijden we vlak langs Jolanda die aan het Gardameer aan het genieten is. Gezien de vermoeidheid, en de 450 km te gaan besluiten we het vriendelijke aanbod voor een kop koffie maar af te slaan en door te gaan rijden.

We zien tijdens de rit hoogte afhankelijk de temperatuur zakken naar 19 graden  op een hoogte van 1400 meter op de Brenner pas. Maar wat was dit een mooie rit, prachtige bergen al dan niet met een slot of klooster erop , doorkijkjes en vergezichten.

De camping hebben we in Mayerhofen zo gevonden. Terwijl Paul incheckt zie ik een bord dat de temperatuur aangeeft; 27 graden. Oké kouder dan 35

Graden, maar wel een hele fijne temperatuur om te gaan wandelen.

Het settelen duurde nog geen 15 minuten voordat  de caravan waterpas stond en voorzien van GWL.

65A43A5F-8F26-4E93-830B-C4F6794DF3B04C35010E-5529-420E-812C-52C570B23B88099C8679-EEB6-421D-ABCA-5D52DA612F2193786671-B6CB-4708-BB79-15B46BC825F0

Na een boterham wandelen we naar het dorp, Paul kijkt met verbazing zoekend rond naar herkenning. Die komt pas een beetje als we de winkelstraat verlaten en een andere straat inlopen. We denken dat dit de oude hoofdstraat is geweest en daar kwam enige herkenning. En dat na 43 jaar.

Bij Gasthof Kramerwirt, van de familie Kröll, waar sinds 1490 gasten worden ontvangen eten we wat. We zijn beide te lam om zelf wat te koken.

6DC6F035-5D2A-4564-8B25-5C728B787B43

Op het terrasje zingt een man wat leuke deuntjes terwijl helaas inmiddels de regen valt.

Wat heerlijk dat de camping op slechts 10 minuten wandelen van het centrum ligt, we halen even wat warmers en een plu en lopen terug naar de Bundes Musikkapelle Mayrhofen, die vanavond een optreden verzorgen. Overigens ze bestaan al vanaf 1823! We zitten tussen een hele groep gezellige Tukkers. Zo te zien aan de rode hoofden en te horen aan de joligheid heeft het bier en of de wijn goed gesmaakt.

81F06D30-1B4E-4B25-951A-48B2B4954DAC

Het is echt niet normaal hoe de familie Kröll Mayrhofen regeert: de camping, de slager, burgermeester, meerdere hotel eigenaren, boerderijen, pensionhouders, rijschool, kapper enz. bedenk het maar. We fantaseren hoeveel muzikanten ook van de familie zijn.

We amuseren ons met de verhalen van de Tukkers, het is een leuke groep met veel plezier. Verder zijn er nog wat meer solo reizigers, toch veelal Nederlands of Duits sprekend.

De Kapel komt met een glaasje schnapps langs voor een vrijwillige bijdrage aan de kapel. Doen ze zeer charmant.

6A09D317-E6C1-437E-B5D9-86E2A1BD7430

We wandelen terug en horen Tiroolse muziek. Blijken twee mannen in lederhosen hun best te doen. We schuiven aan een tafel en de ober vraagt of we contant  of dat het op de kamer gaat. We reageren bijna tegelijk en zeggen; ja op de caravan. De ober zag er de lol helaas niet van in. Wij wel met zijn tweetjes. Platz P05 bitte 😂

6A09D317-E6C1-437E-B5D9-86E2A1BD7430

We realiseren ons dat we echt in een andere wereld, een Tiroolse,  zijn terecht gekomen. Niet alleen van muziek maar ook van land en mensen. En dat Griekenland in alle opzichten heel bijzonder is en we er echt een hele mooie reis met veel ervaringen hebben gemaakt.

1. Harry van hees:
    20 juli 2019
    zoals gewoonlijk maken jullie zonder tegenslagen toch een fijne dag van. Hier gaan we donderdag waarschijnlijk naar ongeveer 35 graden. Dus blijf nog maar weg. Veel plezier in Oostenrijk. Groetjes