Ioannina - Igoumenitsa 10 juli, dag 42

10 juli 2019 - Igoumenítsa, Griekenland

Vandaag een rustige reisdag met slechts 100 kilometers.  We gaan terug naar de camping waar we ruim een maand geleden de reis door Griekenland begonnen zijn. Het is, zoals te verwachten was, een stuk drukker op de camping dan de vorige keer. We krijgen een plaats op een wat hoger gelegen deel. Helaas maken we een inschattingsfout over wat het juiste pad is. Aan het einde van de stijle helling komen we erachter dat we de draai met de combi (12,5 meter) niet kunnen maken. Er zit niets anders op dan achteruit rijden en terug. Dit schrijf ik vele malen makkelijker op dan het in de praktijk was. Een smal pad, bomen, muurtje en een hoogteverschil met de greppel naast de weg  waar je niet in terecht wilt komen. Met twee paar extra ogen en een beheerste manier van gecontroleerd achteruit rijden lukt het om zonder schade weer op het goede pad te komen. Pff.

Vervolgens hebben we even werk om de caravan horizontaal te stellen, het terrein is zeer oneffen.

We besluiten buiten de deur te gaan lunchen en tegelijk de boodschappen te doen.  Super leuk, al rijdend door het dorp passeren we een brommertje met twee dozen papier van het merk Navigator van een van mijn Duitse klanten.

Na de boodschappen overleggen we met George over een plekje aan zee. Hij noemt me Nicky Lauda en gunt ons het plekje dat hij voor andere bezet hield. Dus we verkassen weer en met de mover rollen we de caravan naar zijn plaats aan zee.

Inmiddels waait het echt stevig, heerlijk. We zien zelfs schuimkoppen op het water. Rond 17.30 staan we meer dan prima. Een fijn plekje voor de komende week.

Als de wind een beetje is gaan liggen en de sinaasappel cake in de oven staat gaan we lekker zwemmen.  We zien flink wat vissen.  Simpel geluk, zij aan zij vissen spotten.

Vandaag slechts een foto, van de sinaasappelcake, ziet er vochtig uit, dat moet ook omdat er oa sinaasappelsap op gegoten wordt dat helemaal in de cake trekt. Recept is nu helemaal top.

C76E97B1-CFE4-4D84-8CEE-21BCD855C21A

Het blijft heerlijk waaien tot we naar bed gaan en de regen blijft uit.

Morgen doen we het rustig aan en gaan de planning voor de komende dagen bekijken.

1. Beppie Kraneveld:
    10 juli 2019
    Wat een topper ben je toch, ik doe het je niet na. Paul is zeker wel trots op je dat je zo goed kunt sturen en dag hij het niet hoeft te doen👍👍👍
  2. Paula:
    11 juli 2019
    Anne-Marie mij was het niet gelukt hoor, jullie worden zo wel op de proef gesteld, de cake ziet er geweldig uit.
    Stuur je het receptje