Salzburg, 1 juni, dag 3

1 juni 2019 - Salzburg, Oostenrijk

Vandaag schijnt de zon uitbundig en we nemen de tijd voor Salzburg. We beginnen om 9.30 met de eerste tour die ons de geheimen van de waterwerken van Schloss Heilbrunn laten zien. Op de een of andere manier zat dit Schloss al lang in mijn hoofd om te bezoeken. Maar ja, als je nooit in Europa op vakantie gaat dan mis je kansen. Schloss HeilbrunnHeilbrunnHeilbrunnHeilbrunn

Het slot zelf is ook de moeite waard maar de tuinen met de grote steurs in de vijvers zijn pas echt mooi en indrukwekkend.

SteurBehang

Door naar de stad waar we naast het standbeeld voor Mozart in de zon een heerlijke iced koffie drinken.

Om ons heen is van alles gaande; koetsjes komen de stad in gevolgd door een poepkar, een groep aziaten verdringen zich om te poseren voor het standbeeld van Mozart. Een foto is natuurlijk niet goed genoeg. Hij moet dieper door de knieën om vanuit een lager perspectief te knippen.  De rest staat geduldig de beurt af te wachten.

Poop scooper

De dame van de koffie wist Paul te vertellen dat het de eerste mooie dag sinds een maand regen is. We boffen dus!

Met de kabelbaan gaan we naar Schloss Salzburg en strijken voor de lunch neer op het panorama terras. Mooi uitzicht over het relatieve kleine centrum. We tellen 8 kerken!

Schloss SalzburgZicht op Salzburg

We dwalen op ons gemak door het grote slot. De koningskamer is erg mooi.

We wandelen naar beneden om in het centrum rond te wandelen. Langs Mozart’s geboortehuis, de kathedraal en de leuke straatjes.

Kathedraal Salzburg

De zon heeft vandaag zijn best gedaan.

We zijn lekker senang en na een lekkere douche ook weer fris en ontdaan van al het stadsstof.

1. Paula:
    1 juni 2019
    Gave dag achter de rug.
  2. Harry van hees:
    1 juni 2019
    Een grandioze dag voor jullie. Mozart jullie hebben echt geluk. Morgen richting Venetië. Het wordt hier morgen één zeer warme dag ongeveer 30 graden
    Ik hoop voor jullie morgen tijdens het rijden de temperatuur lager is. En trouwens de foto's waren mooi. En het kasteel ook. De foto's bekijk ik later.groetjes