Venetië - ferry 4 juni, dag 6

5 juni 2019 - Venetië, Italië

We nemen de boot van 9.00 en hebben een mooi plan voor vandaag. Murano, Guggenheim en natuurlijk met de watertaxi door de kanalen varen. We hebben gisteren gekeken naar een gondel tochtje, maar gezien de exorbitante prijzen zien we daar vanaf. Paul krijg ik vast zover dat hij onder een mooie Griekse sterrenhemel voor me gaat zingen. Aan zijn gezicht te zien als ik dit schrijf zie ik de kans op succes drastisch afnemen.

We nemen de vaporetta en varen helemaal tot aan het station. Daar stappen we uit en wandelen langs het joodse ghetto naar de boot die ons naar Murano gaat brengen.

VenetiëVenetiëRialto bridgeVenetieLeeuw en Joris met de draak

Een mooi gerestaureerd eiland/deel van de stad. Omdat dit eiland bekend staat om de productie van het Venetiaanse glas hadden we kunnen verwachten dat het een en al winkels zouden zijn. De een na de ander met schreeuwende reclame dat vooral zij het echte glaswerk verkopen. Helaas vonden we geen mooi Glimmertje voor mij.

We nemen de boot terug naar het hoofdeiland waar we nog wat van die enorm lekkere koffie bijkopen. Het espresso apparaatje zet lekkere espresso.

Sint Marco

Espresso machiene

Helaas blijkt het Guggenheim museum op dinsdag dicht te zijn.

Gezien de lange reisdag nemen we daarom rond 15.30 de boot terug naar de camping. Venetië hebben we goed bekeken en het was erg fijn dit samen te doen.

Terug bij de camping pakken we nog even al lezend het zonnetje mee en koken een pannetje pasta.

Langzaam aan maken we ons klaar voor vertrek richting de boot. Caravan staat klaar om aangekoppeld te worden  de wekker loopt om 00.30 af zodat we op tijd kunnen inchecken. Benieuwd hoe dat zal gaan.

Gelukkig klopt het allemaal en kunnen we op tijd inchecken. Een rommelige toegang en maar goed dat we niet de parking voor personenauto’s zijn opgereden, dan hadden we klem gezeten. We staan nu, 1.45 in de rij om aan boord te gaan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Paula:
    5 juni 2019
    Leuk te lezen, wij hebben om dezelfde rede ook geen gondel genomen. Wij vonden de boottocht langs de eilanden ook echt super.
    Wat een leuk espresso apparaatje.
  2. Harry van hees:
    5 juni 2019