Mayrhofen - Wertheim 25 juli, dag 57

25 juli 2019 - Wertheim am Main, Duitsland

B4CB22D1-D2C0-48DC-80AD-2141978F74FD

Om 6.45 reden we het camping terrein af op weg naar Wertheim. Het is 460 km rijden en gelukkig gaat onze reis voorspoediger dan die van Jolanda gisteren. Zij hadden veel file op dit traject  en wij konden probleemloos doorrijden. Wat een geluk met dit weer, al rijdend zien we de temperatuur omhoog gaan tot 39 graden. Geen pretje om dan in de file te staan.

Met een korte stop na 260 km rijden we door en komen rond 13.00 aan.

Het plan was om bij Hymerworld gebruik te maken van de voor klanten gratis kampeer mogelijkheden. Er was stroom en water maar geen douche gelegenheid. Met dit weer onmisbaar dus we besluiten naar de camping te rijden aan de andere kant van de snelweg. Precies waar we op de  heenweg ook gestopt hebben en waar Birgit ons heeft bezocht. Dat was een leuk begin van de vakantie en lijkt nu alweer een hele tijd geleden.

Vol verwachting gaan we naar Hymerworld. En wat viel dat ff tegen zeg. Alle merken stonden er die in de groep van Hymer verkocht worden. Er zaten drie mannen in  kantoren en een was bezig met wat werkzaamheden in een caravan. Niet een die ons actief aansprak of groette. Onze vraag kon de man die wel aanspreekbaar was niet beantwoorden en hij deed ook geen moeite om het uit te zoeken. Met een simpel, “vraag maar aan je dealer” konden we doorlopen. Op deze snikhete dag bieden ze de klant geen verkoeling aan met water, ergens stond een automaat waar je voor een flinke prijs een flesje drinken kon kopen.

Dan maar naar de onderdelenshop toe.

“Ja, dat zeggen wel meer klanten die hier komen afhalen. Ja dat staat op de site zeggen klanten maar ik weet van niets”. Dus daar stonden we met onze wensenlijst.

“Oh zo’n haakje, nou als het een Speciaal model is dan weten we het niet”.

“Tja, het nummer van uw caravan kent de computer niet, kan hoor, dan  heeft de dealer het niet goed ingevoerd”.

“U heeft toch bij een dealer gekocht, dan heeft u garantie en moet hij u helpen”

Bij het afrekenen zeggen we tegen de dame dat we teleurgesteld zijn. Geen reactie, dus herhalen we het bezwaar nog een keertje waarop “ja ik hoor u, maar daar kan ik niets aan doen” terug komt.

We hadden ons echt erop verheugd hier rond te kijken en welkom te zijn bij de bouwer van de caravan, zeg maar een beetje thuiskomen. Vroeg opgestaan om er de tijd voor te hebben.

195E3A21-5EDA-4239-9244-F1F093B38430

Een ding weet ik zeker dat ik na thuiskomst eens ga bellen om over trainingen te praten. Dan heeft deze verloren middag toch nog nut gehad.

Dan maar shoppen bij het ernaast gelegen outletcentrum. Paul slaagt voor een nette nieuwe rugzak en ik ben blij met twee sportshirtjes en wat lekkere spulletjes van l’ocitane.

Weer terug bij de auto gaf deze 50 graden buiten temperatuur aan. Volgens de verkoper was het 41 graden ter plaatse.

4FE5D69A-ABC7-4AEF-9124-CAB489C2C9B9A26EAEEE-D282-4757-8CD1-B9F8AC65A0AA

Wat zal ik dat gaan missen; gepoetste autoruiten😍

Moe en voldaan zitten we nu achter de caravan in het late zonnetje bij te komen van de dag. Vrijwel alle buren zijn voorzien van gele nummerplaten

Twee maanden geleden was het allemaal nog spannend met de nieuwe combi. En nu gaat alles zo makkelijk met rijden, parkeren enz.

1. Jolanda Dikmans:
    25 juli 2019
    Haha geen echte trainingen gehad inderdaad. Echt jammer dat zon bezoek afbreuk doet aan je verwachting. Wel lekker dat alles zo goed verloopt! Succes weer met verdere reis.👍😘
  2. Margriet:
    25 juli 2019
    Oh, wat n domper!! Slecht zeg... en wij dachten juist dat jullie daar voor een camper zouden zwichten... 🤪 Maar zelfs daar deden ze geen moeite voor 🥴 Idd werk aan de winkel daar, VrouwI❣️👍🏼 Dat ze maar bloeden... 🖕🏻💰
  3. Harry van hees:
    26 juli 2019
    balen voor jullie dat het zo afliep