Volos 4 juli, dag 36

5 juli 2019 - Vólos, Griekenland

Nog eerst schrijven over een mooi en leuk staartje van gisteravond.

Na de koffie hebben we buiten via het internet gekeken naar het dames voetbal. Wat spannend en wat fijn dat de Nederlandse dames hebben gewonnen! Zaterdag de finale tegen Duitsland.

22888205-22FF-4DB4-83D4-07DD324EA5B4

En!!!! Ja!!!!!

We hebben twee krentenbollen!!!! Daar gaan we morgen van genieten. Hoe zijn we daar nu aangekomen? Via Jos en Corrine, onze rechterburen, die deze blog lezen is onze running gag bij de nieuwe buren links, Gerard en Jo terecht gekomen, jawel die van gistermorgen, met de krentenbollen dus. En zo liggen ze de twee laatste dus echt wel morgen op ons bordje.

Met een grote glimlach gaan we pitten.

En ze smaakte heerlijk! Wat een verwennerij.

8AFEAF0F-F4D9-4FC1-8C4B-D287B5AE4CB3

Het water is heerlijk en omdat we bij de stenen en niet bij het zandstrand het water in gaan is het rustiger en is het water helderder. We zien vele visjes, rond een bepaalde rots zijn het vooral heel veel zwarte visjes. Al kijkend komt er ineens een school kleine glinsterende visjes voorbij. Met de snorkels is het lekker dobberen. In het water ben ik echt in mijn element.

De dolfijnen hebben zich vandaag even laten zien, helaas niet aan ons, en wat verder weg dan we hadden gehoopt.

Morgen gaan we toch echt verder, ondanks dat we hebben gehoord dat men 40 graden aangeeft voor Griekenland. We gaan weg bij de zee, dus ik ben benieuwd wat ons in Meteora te wachten staat. Vele trappen dus we zullen vroeg op gaan staan.

Vanavond gaan we happen in het havenplaatsje rechts van de camping. Er zitten alleen maar Grieken en dat bevalt ons persoonlijk een stuk beter dan het meer toeristische kala Nera. De eigenaar was ook blij dat we er waren en gaf zijn kaartjes mee voor op de camping. Hij serveerde een mooie vis tegen een faire prijs en dat was prima.

E14B28B2-ED68-4E58-BF04-5E85735D5E4C06524F89-1372-420B-A8E7-52247C4FC04D064BD9C2-299C-44FD-A175-A10C5B8822F3

We strijken bij Jos en Corrine neer voor een borrel en gezellige klets. De avond valt en het is heerlijk buiten

1. Margriet:
    5 juli 2019
    Ha ha, wat n Hollandse krentenbol al niet kan betekenen... 😋😂 Volgens mij niet eens zo moeilijk om zelf te bakken als je n BBQ met kap hebt. Kan je uitdelen! Mooie missie?! Sterkte met de warmte 👊🏻😥
  2. Theo:
    5 juli 2019
    De dames spelen as zondag om 17 uur de finale in Lyon tegen USA! Tis maar dat jullie zaterdag niet alles opzij gaat zetten voor "onze" dames. Zaterdag is de wedstrijd om de 3e en 4e plaats ook in Lyon. Zweden - Engeland!